Po “novomeškem” twingu bi Renault tudi novi e-motor razvijal s pomočjo Kitajcev

Posel Forbes Slovenija 13. novembra, 2025 17.56
featured image

Renault naj bi prekinil sodelovanje s francoskim Valeom pri razvoju motorja za električna vozila brez redkih zemelj.

13. novembra, 2025 17.56

Francoski proizvajalec avtomobilov Renault bi lahko razvoj svojega novega motorja za električna vozila brez redkih zemelj dokončal s cenejšim kitajskim dobaviteljem, namesto s francoskim avtodobaviteljem Valeom, sta za Reuters povedala dva vira, seznanjena z zadevo.

Renault je konec leta 2023 razkril, da sodeluje z Valeom pri novem, zmogljivejšem motorju za električna vozila brez redkih zemelj, ki ga je skupina nameravala tržiti kot “inovacijo, izdelano v Franciji”. Valeo naj bi bil zadolžen za razvoj statorja, to je fiksni del, kjer je nameščen rotor. Motor, imenovan E7A, naj bi bil predstavljen leta 2027.

Kitajski dobavitelj

Zdaj pa sta vira Reutersu povedala, da na projektu motorja E7A ne sodelujejo več z Valeom. Motor naj bi skoraj v celoti izdelali v Renaultu, z izjemo statorja, ki bi ga lahko dobavljalo kitajsko podjetje.

Renault sicer uradno ni potrdil, da bo električni motor razvijal s kitajskim partnerjem. Da je to “možno”, pa je za Reuters dejala tiskovna predstavnica Renaultove podružnice za električna vozila Ampere, a dodala, da odločitev še ni bila sprejeta.

Četudi bi k razvoju statorja prispevalo kitajsko podjetje, bi bil ta še vedno izdelan v Renaultovi tovarni v Cléonu v Franciji. V podjetju naj bi preučevali tudi “lokacijske možnosti” za izdelavo (statorja) v Franciji.

Nižja cena

Po navedbah Reutersovih virov je poteza Renaulta posledica potrebe po znižanju stroškov, saj kitajski dobavitelji ponujajo zelo konkurenčne cene.

Francoski proizvajalec avtomobilov je sicer v zadnjih nekaj letih sklenil številna partnerstva, ki mu pomagajo pri obvladovanju stroškov, povezanih z razvojem električnih vozil.

Pri tem se je obrnil tudi na dobavitelje na Kitajskem. Kitajska inženirska ekipa jim je med drugim pomagala v samo dveh letih razviti njihov novi električni model twingo, ki ga bo proizvajal novomeški Revoz. Kot so ta teden povedali v novomeškem podjetju, se bo proizvodnja v polni obliki začela v začetku prihodnjega leta, prodajati pa ga bodo začeli maja.

e-twingo, električni twingo, Revoz, Renault
V novomeškem Revozu so v torek predstavili novega električnega tvinga, ki ga bodo s polno paro začeli proizvajati v začetku prihodnjega leta (Foto: Borut Živulović/F.A.Bobo)

Za naslednjo generacijo e-vozil

Novi motorji brez redkih zemelj bodo poganjali Renaultovo naslednjo generacijo kompaktnih električnih vozil do leta 2028. Ti bodo v središču strateškega načrta, ki ga bo glavni izvršni direktor Francois Provost predstavil marca.

Motorji E7A bodo imeli 200 kilovatov moči, kar je 25 odstotkov več kot trenutna generacija. Čas polnjenja bo veliko krajši zaradi 800-voltnega sistema, kar je dvakrat večja napetost kot pri trenutnih modelih električnih vozil Renault.

Renault motorje brez redkih zemelj uporablja že od leta 2012. Razvijajo jih tudi drugi avtomobilski proizvajalci avtomobilov, vključno z General Motors in BMW – reportaža iz njihovih tovarn električnih vozil tukaj –, ter avtodobavitelji, kot so ZF, BorgWarner in Valeo.

Pomembnost razvoja takšnih motorjev osvetljuje tudi odločitev Kitajske, ki nadzoruje 70 odstotkov globalnih zalog redkih zemelj, da uvede vse strožje omejitve izvoza redkih zemelj. Te so namreč ohromile del avtomobilske industrije.

Valeo medtem razvija lastni motor za električna vozila brez magnetov “iBEE”, pri čemer še vedno sodeluje z nemškim dobaviteljem Mahl. Motor bo imel 350 kilovatov moči in naj bi bil na trgu prav tako dostopen leta 2028, še piše Reuters.